Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Bezpieczeństwo

    Bezpieczeństwo jest dla nas bardzo ważne. Przypominamy kilka informacji, na które zawsze należy zwracać uwagę.

    Pamiętaj, że jako Bank Spółdzielczy w Rzeszowie nigdy nie poprosimy Cię o:

    • autoryzację lub zatwierdzenie operacji w Systemie Bankowości Elektronicznej, których samodzielnie nam nie zleciłeś/ zleciłaś;
    • weryfikację identyfikatora, hasła lub danych kart płatniczych za pośrednictwem telefonu, w Systemie Bankowości Elektronicznej lub za pomocą wiadomości e-mail;
    • potwierdzenie zmiany numeru rachunku podczas logowania się do Systemu Bankowości Elektronicznej;
    • dodatkowe ubezpieczenie od realizowanych transakcji.

    Jeśli widzisz:

    • nietypowe komunikaty w Systemie Bankowości Elektronicznej;
    • nieprawidłowe działanie Systemu Bankowości Elektronicznej lub karty SIM (w przypadku, gdy autoryzacja transakcji zatwierdzana jest jednorazowym kodem SMS).

    jak najszybciej zgłoś to do nas w placówce Banku lub telefonicznie:


    +48 17 862 02 31

    +48 622 79 16

     

    Od poniedziałku do piątku w godzinach  8:00 - 16:30.


    +48 42 254 02 48

    Od poniedziałku do piątku w godzinach 16:30 - 8.00

    W soboty i dni ustawowo wolne od pracy w trybie całodobowym


    Opłata za połączenie wg taryfy operatora.

     

     

    ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

    • Zawsze sprawdzaj na stronie logowania bankowości elektronicznej aktualne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
    • Aktualne informacje o zagrożeniach dla użytkowników bankowości elektronicznej możesz sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich.
    • Jeśli podczas logowania lub realizacji przelewu otrzymasz komunikat o przerwie konserwacyjnej, natychmiast zrezygnuj z dalszej pracy w bankowości elektronicznej i skontaktuj się ze swoim Bankiem.
    • Zabezpieczaj swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą sieciową (tzw. firewall).
    • Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie na urządzeniu, z którego korzystasz z bankowości elektronicznej.
    • Uważaj na nietypowe informacje z Banku:
    • nie wykonuj podejrzanych poleceń,
    • nie instaluj na komputerze, ani na telefonie oprogramowania z niezaufanego źródła.
    • Kiedy skończysz pracę w bankowości elektronicznej wyloguj się i zamknij przeglądarkę internetową. Nigdy nie zamykaj strony poprzez „x”.
    • Chroń dane logowania do bankowości elektronicznej – nie udostępniaj ich osobom trzecim.
    • Korzystaj tylko z zaufanych sieci - unikaj logowania do publicznych, bezpłatnych sieci WiFi (tzw. hot-spot) i nie realizuj tam płatności.
    • Sprawdź certyfikat – zweryfikuj czy w obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się symbol zamkniętej kłódki, który gwarantuje szyfrowanie sesji specjalnym protokołem TLS, pozwalającym na bezpieczną komunikację.
    • Sprawdź poprawność numeru rachunku bankowego (NRB) – zanim zrobisz przelew sprawdź poprawność numeru rachunku. Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB, gdy wklejasz go ze schowka systemu. Dla swojego bezpieczeństwa zrezygnuj z kopiowania numeru NRB.
    • Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie.
    • Ustal limity operacji dla przelewów.
    • Nie korzystaj z usług zdalnej pomocy przy użyciu tzw. pulpitu zdalnego w kontaktach z Bankiem. Te narzędzia mogą być wykorzystywane w atakach socjotechnicznych, które mają na celu wyłudzenie środków.

     

    BEZPIECZEŃSTWO ZALEŻY TAKŻE OD CIEBIE

    Staramy się nieustannie rozwijać technologie i usługi, które wspierają Cię w wygodnym i bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej. Pamiętaj jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Ciebie. Stosuj się do zasad bezpiecznego korzystania z usług bankowych.